Home > Gabriela > Cine sunt? (first post of a series)

Cine sunt? (first post of a series)

pentru Loredana

Cine sunt eu? Sau mai bine zis, ce sunt eu? Româncă? Americană? Româno-Americană? Americano-Româncă? Fostă romancă, actualmente confuză?

Tema identității, personale și naționale, este o problemă foarte spinoasă pentru orice imigrant. În primul rând, trebuie să fii onest cu tine însuți si să recunoși în ce măsură te-ai „americanizat”, voluntar sau nu, și cât de ok ești cu asta. În al doilea rând, ai întotdeauna de răspuns unei comunități de români, care la rândul ei nu este foarte sigură în ce măsura tolerează americanizarea. Adică e ok să lucrezi aici și să faci mult mai mulți bani decât „în țară” (a.k.a. în RO), atâta timp cât susții cu tărie că „America e nașpa, americanii sunt foarte proști și tot mai bine e în țară”. Există o anumită dualitate (nu, nu o să spun ipocrizie, pentru că nu e) și destul de multă confuzie în ceea ce privește atitudinea românilor din State față de România și față de America. Cred că mai am mult de reflectat până să ajung la orice fel de concluzie.

As far as I am concerned, credeam că am totul figured out când am venit aici. În primii doi ani, am funcționat pe principiul „sunt în America, deci vorbesc engleză și mă cufund complet în cultura americană”. Desigur, la un moment dat abordarea aceasta nu a mai funcționat și a trebuie să am multe conversații oneste cu mine însămi – conversații care încă au loc și azi.

Din nefericire, nu am o concluzie pentru postul acesta. Cred că este de fapt un prolog.

PS: postul următor trebuie să fie, neapărat, despre romgleză.

Categories: Gabriela
  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

